MANUEL GALLARDO REP LA MEDALLA AL TREBALL PRESIDENT MACIÀ

Reconeixement dels mèrits laborals de qui va ser president del comitè d’empresa de Seat i secretari general de la Federació del Metall, Construcció i Afins de la UGT de Catalunya
El proper dilluns, 1 de desembre, el Govern de la Generalitat concedirà la Medalla al treball President Macià 2014 a 12 persones i la Placa al treball President Macià 2014 a 4 empreses i entitats. Els guardons reconeixen treballadors i empreses pels seus mèrits laborals i la seva contribució a l’impuls de l’economia catalana.

Un dels guardonats serà Manuel Gallardo, qui va ser treballador de la Seat i secretari general de la Federació del Metall, Construcció i Afins (MCA) de la UGT de Catalunya.

Gallardo (1942, Écija, Sevilla) va arribar a Barcelona des d’Andalusia l’any 1971 i va començar a treballar a la construcció. L’any següent comença a treballar a l’empresa Seat a la Zona Franca. El 1975 s’afilia a la UGT de Catalunya i entra a formar part de l’executiva de la Secció Sindical de la UGT a Seat. Va ser escollit president del comitè d’empresa l’any 1983, càrrec que va ostentar fins al 1998. Aquell any va ser elegit secretari general de la Federació del Metall, Construcció i Afins de la UGT de Catalunya, fins que es va jubilar el 2007. També va ser impulsor, fundador i membre de la Presidència del Comitè del Grup Europeu de Volkswagen (1991) i del Comitè del Grup Mundial de Volkswagen (1995).