Diverses entitats, entre les quals la UGT de Catalunya, reclamen justícia pels crims del franquisme

JUSTICIA CRIMS FRANCOwebEl 2015 tenen lloc dues efemèrides d’elevat caràcter simbòlic pel que fa a la memòria històrica de Catalunya: el 15 d’octubre farà 75 anys de l’afusellament del president Lluís Companys per part del règim franquista i el 20 de novembre en farà 40 de la mort del dictador Franco.

Davant la negativa de l’Estat espanyol a jutjar els responsables del règim per declarar-los culpables de Crims Contra la Humanitat, diverses entitats catalanes han unit esforços per programar un conjunt d’activitats per reclamar que s’apliqui justícia pels crims del franquisme, denunciar-ne la impunitat i, alhora, recordar i homenatjar les víctimes d’aquell règim. Les activitats es recullen al web www.justiciafranquisme.cat

Entre les entitats que impulsen aquest programa d’actes hi ha la UGT de Catalunya, la Comissió per la Dignitat, Justícia i Pau, l’Associació Catalana d’Expresos Polítics del Franquisme, l’Associació Pro-Memòria als Immolats per les Llibertats de Catalunya, la Xarxa Catalana i Balear de Suport a la Querella Argentina, la Fundació Catalunya, la revista Sàpiens, el Museu Memorial de l’Exili, el Memorial Democràtic, la Fundació Irla, Hereus UDC 1931, Drets.cat, l’Assemblea Nacional Catalana i Òmnium Cultural.

Aquestes activitats tindran el punt-i-final el 20 de novembre, amb un gran acte a Barcelona.