Adhesió a l’Ateneu Memòria Popular

L’Ateneu Memòria Popular manifesta la seva condemna i total rebuig a la vandalització del faristol de senyalització de la Jefatura Superior de Via Laietana produïda menys de quaranta-vuit hores després de la seva col·locació.

Les entitats i persones que formem part de l’Ateneu Memòria Popular, moltes d’elles testimonis directes i supervivents dels maltractaments i abusos policials comesos durant la dictadura en aquest espai, no podem restar impassibles davant la banalització, expressada per alguns representants polítics, de la violència d’Estat exercida pels agents de la policia franquista. I, encara menys, callar i claudicar davant els que pretenen silenciar les nostres veus i amagar la història d’aquest sinistre espai de repressió.

La instal·lació d’un faristol de senyalització de l’espai de Via Laietana 43 ha estat una llarga reivindicació de les entitats memorials i no permetrem que els intolerants malmetin aquest element i la memòria que reivindica. En uns moments en que l’amenaça del neofeixisme és tan present, el coneixement del passat esdevé més necessari que mai. Només assumint col·lectivament i denunciant aquest aspecte de la nostra història podrem enfrontar-nos com a societat a aquells que volen acabar amb els pilars bàsics de la convivència democràtica. No ho permetrem. Sense passat no hi ha futur.

Us demanem fer difusió de la concentració de protesta absolutament pacífica, sent conscients que el protagonisme és els de les persones represalidades, homes i dones que van construir els valors de la democràcia i que estaran presents. Cal acompanyar-los per reafirmar que allò del que ens parlen els va passar.

Barcelona, 28 de març de 2019.