20 de juny: Jornada en defensa dels drets dels refugiats

Des de UGT de Catalunya, organitzem un acte el 20 de juny, dia mundial de les persones refugiades,a les 12 hores, al vestíbul de l’edifici històric de la UGT de Catalunya a Rambla Santa Mònica num.10 de Barcelona.

Aquest acte vol ser un homenatge als refugiats i refugiades, els d’abans i els d’ara. Voldríem fer un paral·lelisme històric amb els exiliats i refugiats de la guerra civil, i els exiliats i refugiats actuals.

També serà la presentació de l’exposició: Història i Compromís de les Germanes Uriz que tindrem exposada al vestíbul de la UGT de Catalunya del 13 de juny al 31 d’agost d’aquest any 2017.

Les Germanes Uriz, Pepita i Elisa. Són considerades precursores de l’escola moderna a l’estat espanyol. Són navarreses, van estudiar a Madrid i tota la seua vida professional la van passar a Girona i a Lleida. Fa molt poc que se n’han pogut reconstruir les vides a partir dels seus arxius personals recuperats per una amiga a Berlín.

En l’acte del dia 20, comptarem amb les intervencions de :

• Javier Gimenez, Mestre de UGT-FETE des del 79, ara jubilat. Fill D’una nena Refugiada de la Guerra Civil i  que creu que la història te molta importància per entendre el present i preveure el futur. Ha treballat la memòria històrica de la FETE a Catalunya i la seva vinculació amb la renovació pedagògica.
  • Anna Terrón Cusí, Presidenta Instratègies i ex -secretària d’estat d’immigració i Emigració.
  • Amina Hussein, periodista i activista kurda del Kurdistan Sirià, explicarà la seva experiència personal atès li va ser denegar el permís d’asil polític i humanitari.
  • Camil Ros, Secretari general de la UGT de Catalunya