Homenatge als afiliats i afiliades que van lluitar en defensa de la llibertat, la democràcia i la justícia social

Aquest 14 d’abril, la UGT de Catalunya ha commemorat la proclamació de la Segona República Espanyola. L’acte s’ha celebrat al Cementiri de Montjuïc (Fossar de la Pedrera) a les 10.30h, just davant del monòlit per honorar les víctimes inaugurat el darrer any 2022.

La UGT va ocupar un rol fonamental durant aquella etapa i va formar part de la majoria social que va propiciar el canvi a un règim democràtic modernitzador de la nostra societat. Per aquest motiu, l’any passat es va inaugurar un monòlit com a monument simbòlic per fer homenatge a totes les afiliades, afiliats, víctimes i familiars que van lluitar en defensa de la llibertat, la democràcia i la justícia social.
A l’acte hi ha participat l’historiador, Josep Lluís Martin i Berbois, qui ha obert l’acte i seguidament, ha intervingut el secretari general de la UGT de Catalunya, Camil Ros.
S’ha dut a terme un acte de reconeixement, reivindicació de valors democràtics i record, de la proclamació de la Segona República.
Podeu veure el resum de l’acte aquí.